Jump to content


Photo

Uputstvo: Kako formirati Skupštinu stanara


  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 14 January 2013 - 18:51

Poštovane komšije,

Iako već postoji tema Skupštine stanara, gde smo debatovali šta i kako, ovaj post će samo dati uputstvo sa pratećom dokumentacijom na jednom mestu, kako formirati skupštinu, koji se može ištampati...
Ovim putem se ujedno i zahvaljujem svima koji su davali savete i sugestije i pozivam ih da dalju diskusiju nastave na ovoj temi. Ja ću ovaj, inicijalni post, menjati tako da on uvek sadrži trenutno, relevantne informacije. Kako budem završavao delove formiranja skupštine, post ću sačuvati/poslati, a kasnije ću dodavati nove informacije editovanjem (koliko mi vreme bude dozvoljavalo)
Pratite korake redom, jer su vremenski poredjani, kako bi olakšali postupak formiranja skupštine.
Iako se na prvi pogled, zbog dužine post-a, čini komplikovanim, verujte nije. Jednostavno sam pokušao objasniti sve u sitne detalje kako biste bili spremni i brzo odradili administrativne delove formiranja skupštine

1. Prva stvar koja predstoji formiranju skuštine stanara jeste poziv na konstitutivnu skupštinu

Prikačio sam primer poziva. http://www.stepa.rs/...file.php?id=471 Isti se sredi (datumi), ištampa i polepi na više uočljivih mesta, nrp. ulazna vrata u zgradu, druga ulazna, vetrobranska vrata, oglasna tabla, po spratovima... Jako je bitna prisutnost što većeg broja vlasnika stanara ili ovlašćenih lica
Ukoliko uspete privući 50%+1stanara na sastanak, dalji postupak će biti znantno lakši (objašnjenje u nastavku)
Moram napomenuti da dosadašnja praksa pokazuje da osoba koja pozove na konstitutivnu sednicu, tj. preuzme inicijativu, na kraju i bude predsednik skupštine :)

2. Konstitutivna sednica

U suštini ovo je dosta šablonska skupština koja mora imati sledeće stavke na dnevnom redu :
Konstituisanje skupštine, izbor predsednika (potpredsednik i blagajnik su opcije), izradu pečata i izbor agencije za održavanje zgrade. Naravno, po potrebi se mogu dodati još stavki na dnevnom redu ali ovo je neophodno.
Prikačen fajl http://www.stepa.rs/...file.php?id=474 predstavlja šablonski zapisnik sa sednice. Pre nego što krenete na skupštinu, dodajte podatke skupštine ištampajte isti u tri primerka.
Sastanak otvorite time što ćete se zahvaliti svima na izdvojenom vremenu i ukratko sprovesti kroz dnevni red. Zatim podelite primerke zapisnika (sva tri) i zamolite da potpišu
Potpise trebaju staviti ili vlasnici stanova, ili u njihovo ime ovlašćene osobe (ovlašćenje se nalazi u okviru prikačenog primera zapisnika).
Nakon toga ide glasanje za predsednika i ostale članove skupštine. Moj lični savet jeste da se izaberu i potpredsednik i blagajnik, kako bi se budući zadaci lakše rešavali
Pečat predstavlja formalnost, dok se za izbor agencije zgrade treba raspitati. Generalno, izbor agencije takodje predstavlja formalnost, i vi uvek možete rešiti izbor agencije na prvoj sledećoj skupštini a radi zapisnika stavite da ste izabrali Gradsko Stambeno, ali savetujem da to uradite odmah, na konstitutivnoj i zatvorite priču. Otvoriće se nova tema koja se tiče izbora agencija za održavanje zgrade nakon čega ću postaviti link ka istome
Ukoliko imate još tema na sastanku, obavezno zapisnikom pokrijte i njih (izmenite prvu stranu zapisnika naknadno i ištampajte)
Bilo bi poželjno upoznati komšije sa mogućim troškovima konstituisanja skupštine i dati blagajniku zadatak da prikupi novac. Procena je nekih 3500 dinara (pečat je od 1500 do 2000 hiljade, opština do 500 dinara taksa, i za poresku upravu nisam siguran ali svaki dinar viška može ostati u budžetu zgrade)
Još jedna stvar koju bi bilo lepo uraditi, jeste napraviti bazu stanara, sa brojevima telefona i email adresa. Najlaksi način da držite stanare obaveštenim jeste email i iz iskustva preporučujem korišćenje istog

Kada završite sastanak zahvalite na vremenu i recite da ćete zakazati novu skupštinu kada se završe formalnosti

3. Registracija Skupštine stanara

3.1 Infostan

Nakon što GDS preda stan vlasniku, odmah iste prijavi u Infostan. Na šalterima infostana preuzimate spisak useljenih stanova. Samo je potrebno napomenuti da vam je isti potreban za potrebe formiranja skupštine stanara.
Lokacija Infostana je blizu naselja. U prilogu je link sa mapom i brojevima autobusa koji prolaze u blizini
http://www.flickr.co...N07/8381172586/
Dokument iz Infostana služi za uporedjivanje spiska stanara koji su dali potpis na konstitutivnoj skupštini

3.2 Opština

Nakon što ste spisak potpisa uporedili sa listom iz Infostana može se dogoditi da nemate većinu stanara (50%+1) jer ljudi nisu useljeni tj. stanovi nisu prodati. Tada možete uraditi sledeće:
- Predati molbu Gradjevinskoj Direkciji Srbije za saglasnost formiranja skupštine stanara (kao prilog dajete kopiju Zapisnika sa konstitutivne skupštine). Problem je što može potrajati i biti jurnjava sa službenicima GDS-a
- Krenuti sa manjinskim spiskom. Da budem tačniji, propisi ne kažu da vi morate imati većinu stanara, već većinu od useljenih stanara (spisak Infostana kao dokument poredjenja). To znači da će se skupština moći formirati ali je potrebno jako paziti kada se drugi stanari budu useljavali, da kreirate reizbor predsednika skupštine i tada obezbedite većinu. Detalje oko ovakvog pristupa ću objasniti u nastavku kod odredjenih tačaka u opštini
U opštinu ponesite 3 zapisnika konstitutivne skupštine (sa potpisima), isčitanu ličnu kartu (ili kopiranu) i to u 2 primerka (trebaće vam jedna za poresku upravu), i listu iz Infostana. Idete u tzv. uslužni centar, ulaz je sa desne bočne strane opštine. Dole je mapa gde se opština tačno nalazi
http://www.flickr.co...N07/8387578750/
Uslužni centar radi svakog radnog dana od 7:30 do 16:30 i subotom od 9:00 do 12:00. Preporučujem jutro, i to odmah po otvaranju (period od 7:30 do 8:00). Uzimate broj sa automata na ulazu (za šalter), predajete dokumenta, od kojih se dva vama vraćaju (sa delovodnim pečatom). Takodje, dok se obradjuju dokumenta, bićete upućeni na šalter banke da izvršite uplatu (par stotina dinara) i sa uplatnicom se vraćate, uzimate dokumenta i čekate administrativnu obradu. Ovo može potrajati par dana ili par nedelja i detalji oko toga ću objasniti nakon obrade pečata (kako bih pratio vremenski tok dogadjaja)

3.3 Pečat

Čim izadjete iz opštine, sa vaša dva primerka overena delovodnim pečatom, odlazite kod najbližeg pečatoresca. Tamo dajete jedan primerak zapisnika (ali bez potpisa stanara, jer vam se tu nalaze matični brojevi i to podleže zakonu o zaštiti podataka ličnosti, znači samo prvu stranu zapisnika dajete). Na osnovu toga se izradjuje pečat kružnog oblika, sa detaljima naziva skupštine stanara. Iznos troška je od 1500 do 2000 dinara. Pečat se izradjuje najduže 30 minuta...Obavezno sačuvajte račun na ime skupštine (nikad se ne zna).
Praktično se korak oko Infostana, Opštine za predaju zahteva i uzrada pečata rade u roku od 2-3 sata.
Ja sam napravio sliku maršute ako iz naselja krećete kako u jednom potezu autom obići sva mesta
http://www.flickr.co...N07/8387829632/
A kako ukoliko idete autobusom
http://www.flickr.co...N07/8386742429/

Nakon izradjenog pečata vi možete inicirati primopredaju zgrade sa GDSom, jer je ostalo formalnost i administracija. Prikačen vam je primer molbe http://www.stepa.rs/...file.php?id=475 , izmenite ga dodavanjem podataka skupštine, ištampajte i pečatirajte.

Zahtev možete predati lično na recepciji GDSa ili možete skenirati i predati na email office@gds.rs i milorad.lucic@gds.rs . Gospodin Milorad Lucic je trenutno zaduzen kao predsednik komisije za primopredaju od strane GDS-a

3.4 Administracija u opštini - obrada zahteva

Kao što sam napomenuo gore, obrada može trajati par dana ili par nedelja. Ukoliko imate većinu stanara obrada se može završiti brže
Proveru statusa možete pratiti nakon isteka nedelje dana od trenutka predaje dokumenata na pisarnici i to :
lično, odlaskom u opštinu, glavni ulaz, soba 15 (udjete na glavni ulaz, idite hodnikom levo do kraja, zatim opet levo i sa desne strane je soba 15). Tada će vam tražiti delovodni broj, pod kojim je predmet zaveden, kako bi proverili status
Drugi način jeste telefonom : 011 2441071, lokal 115, tražite Tanju. Ona je glavna za skupštine stanara. I tada će vam zatražiti delovodni broj pod kojim je predmet zaveden
Ukoliko se na bilo koji način postavi pitanje zašto ne postoji većina, recite da ste imali problem da dodjete do saglasnosti GDSa, i da jednostavno nije većina stanova useljena (što se može proveriti putem uporedjivanja spiska Infostana i potpisa stanara). Insistirajte da se produži sa postupkom i naglasite da će se uraditi reizbor predsednika kasnije ali da na osnovu trenutnog stanja imate većinu. U tom slučaju, odobrenje daje načelnica odseka, svojim potpisom i nastavlja se dalje sa obradom predmeta.
Kada se predmet obradi može se lično preuzeti rešenje. Ukoliko se rešenje ne podigne u roku od mesec dana, šalje se preporučenim pismom predsedniku skupštine stanara

3.5 Izrada matičnog broja - zavod za statistiku i informatiku grada Beograda

Kada dobijete rešenje od opštine, odlazite u Gradski zavod za statistiku i informatiku, Tiršova 1 (ponesite pečat)
http://www.flickr.co...N07/8398357451/
Tamo je potrebno poneti kopiju rešenja i original na uvid (obavezno iskopirajte u 2 primerka, trebaće vam za poresku upravu). Kopirnicu imate preko puta ruske ambasade, pored MAXI-ja za one koji zaborave iskopirati ;)
Zatim odlazite u zavod, gde vam odmah urade rešenje i izdaju matični broj, i to je besplatno

3.6 Poreska uprava - preko puta hotela Srbija

Kada preuzmete rešenje od Gradskog zavoda za statistiku i informatiku, isti iskopirajte
odete do najbliže stanice 31 (Slavija), za one koji idu autobusom, i odete do Poreske Uprave (preko puta hotela Srbija, velika je zgrada)
http://www.flickr.co...N07/8409494060/

Odlazite na 4i sprat, soba 402.
Pre nego što udjete spremite :
Kopiju ili isčitanu ličnu kartu
Kopiju rešenja o matičnom broju
Kopiju rešenja iz opštine

Recite da ste došli da prijavite PIB za skupštinu stanara. Daće vam 2 ovakva papira
https://www.dropbox....13012211210.pdf
https://www.dropbox....13012211211.pdf
Popunite ispred i predajte (potreban je pečat na oba papira). Oni će vam evidentirati, vratiti jedan overeni primerak (da je predmet primljen) i kroz par dana PIB će biti gotov čime ste praktično završili pravni deo oko skupštine stanara

4. Račun u banci

Praktično vam i nije potreban. Ukoliko se skupština lepo organizuje (i blagajna) onda će sve ići kako treba i bez bankovnog računa.
Ukoliko pak smatrate da je potrebno,imajte u vidu da većina banaka naplaćuje mesečno održavanje i da nema milosti ka skupštinama stanara... Jedino što sam našao interesantno jeste ponuda Erste banke, koja ima račun za pravna lica i gde je održavanje besplatno ukoliko u tom mesecu nije bilo prometa po računu. Ukoliko se pojavi promet onda je za taj mesec održavanje 300 dinara (čak i to je jedno od povoljnijih, Raiffeisen naplaćuje 500 dinara bez obzira na promet)
Potrebna dokumentacija zavisi od banke do banke stoga bi bilo neozbiljno davati bilo kakve sugestije po tom pitanju

************************************************************
Ja se iskreno nadam da će vam uputstvo pomoći i olakšati posao formiranja skupštine stanara. Svaki komentar, sugestija je itekako dobrodošla stoga vas pozivam da istu podelite u ovoj sekciji

Hvala svima koji su doprineli formiranju uputstva i podelili svoja iskustva

Vladimir Vićovac
Predsednik Skupštine stanara Vojvode Stepe 403ž
Član Upravnog Odbora USNSS

Attached Files


  • 0

#2 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 20 January 2013 - 21:25

Komšija, svaka čast. Hvala za uputstvo.
  • 0

#3 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 20 January 2013 - 23:08

Nema na čemu :) Tu sam za svaku pomoć!
  • 0

#4 chikakare

chikakare

    V.I.P. član

  • Members
  • 291 posts
  • Location6Z L2

Posted 21 January 2013 - 21:16

E svaka cast.

Trebali bismo ovako na svaku temu, pa posle Ćosić to može da pretvori u članke koje niko neće da mu pravi :)
Ja sam tako napravio ovaj kalkulator.

Ajd uzdravlje i svaka čast još jednom, trebaće ovo.
  • 0

#5 miljance

miljance

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 posts
  • Location2D L1

Posted 21 January 2013 - 22:47

prvo: Svaka cast za tutorijal.

Jedno pitanje: tacka 3. podrazumeva da je GDS prijavio po imenu i prezimenu stanare u Infostan?
Da li je ovo pouzdana informacija? Deluje mi malo heavy da GDS tako nesto sme da uradi s obzirom da su u pitanju licni podaci. Ako me secanje ne vara, stanari se sami prijavljuju u Infostan?
  • 0

#6 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 21 January 2013 - 22:52

Hvala :)

100% Ali ne stanare, nego vlasnike stanova i to nakon primopredaje, jer moras da placas tekuce dazbine (gradjevinsko zemljiste, odnosenje smeca...). Generalno je dobra stvar, steta sto to nisu uradili sa svim preduzecima, tipa EDB i poreska uprava, da se ne mlatimo ali dobro
Stanare prijavljuje predsednik skupstine stanara, naravno ako ima potrebe za tim. Buduci da se jos vodimo kao gradjevinsko zemljiste :) voda se jos ne naplacuje, ali kada krene onda predsednik prijavljuje tacan broj stanara
  • 0

#7 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 25 January 2013 - 20:41

Vlado, samo jedno pitanje. Ukoliko spisak na sednici npr. potpiše supruga vlasnika stana ili obrnuto suprug vlasnice stana, da li je za to potrebno priložiti ovlašćenje.
  • 0

#8 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 25 January 2013 - 21:25

Nazalost jeste... Mada da budem iskren, niko to zivi ne proverava...To samo moze biti problem ako se dovede u pitanje ta skupstina... Ali imas ovlascenje u prikacenom fajlu pa ga iskoristi...
  • 0

#9 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 27 January 2013 - 19:12

Hvala. :)
  • 0

#10 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 30 January 2013 - 22:04

Mala dopuna ovog uputstva. GDS prilikom davanja saglasnosti za neprodate stanove traži zapisnik sa sednice i potpise prisutnih stanara, ali još traži da potpisani budu vlasnici stanova. Pri tome, ne priznaju ovlašćenja (koja prolaze npr. u opštini).
  • 0

#11 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 30 January 2013 - 22:17

Zobu, da li si siguran? Mislim ovlascena osoba moze cak i na sudu da zastupa interese vlasnika, a kamoli za skupstinu stanara... Mada, iskreno, nista me ne cudi za GDS...
  • 0

#12 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 31 January 2013 - 22:48

Vlado, provereno je. I ja sam bio začuđen i isto to primetio, ali oni tvrde da je takva procedura. U svakom slučaju, dobro je, za razliku od ranije, da je sa ovim službama korektan odnos, prilično su vaspitani i može se normalno komunicirati i nešto dogovoriti.
  • 0

#13 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 31 January 2013 - 22:50

OK, stavicu kao napomenu ;) Hvala
  • 0

#14 Vlada85

Vlada85

    V.I.P. član

  • Members
  • 3,486 posts
  • Location4E, L3

Posted 31 January 2013 - 22:56

Zorane, izvini ako sam naporan :) Pitam samo da bih bio jako precizan u uputstvu...
Na koji način su to komentarisali? Jer sada gledam sa druge strane, čak i da oni ne računaju one koji nisu vlasnici ali su ovlašćeni, kakve to veze ima kada u tom slučaju GDS daje većinu glasova... Da li oni tada ni ne žele da daju saglasnost i traze validan spisak samo vlasnika?
  • 0

#15 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 01 February 2013 - 01:08

Vlado, i meni je to nejasno. Evo hronologije dešavanja, pa sam proceni, detalje, tj. imena i telefone mogu ti dostaviti na PP. Dakle, direktno sam zvao gospodina na mobilni, koji ima veze sa primopredajom zgrada u GDS-u. Igrom slučaja sa njim sam ranije bio u kontaktu povodom sasvim drugih problema, te smo mnogo puta komunicirali. On mi reče da je čuo da GDS neće više davati saglasnost, i vrlo korektno je ponudio da li hoću ja da zovem gospođu Konc ili on, da proverimo kakvo je trenutno stanje. Rekoh, bolje on jer ako gospođa čuje ko je zove, GDS saglasnost sigurno neće dati. :) Nakon toga, dobio sam obaveštenje da će GDS dati saglasnost i dostavio mi je broj telefona (opet mobilni), službenika koji je za to zadužen, kao i njegovu mail adresu.
U vrlo korektanom razgovoru, ovaj gospodin (čiji mi je telefon dostavljen) je objasnio da nema problema oko saglasnosti, jedino da dostavim Zapisnik i potpise vlasnika stanova. I dalje je poznata priča: ja rekoh da ću dostaviti ovlašćenja jer ne mogu svi zbog posla itd. u isto vreme doći na sednicu. Onda on reče da je to princip GDS-a. Na moje višekratno institiranje, pravljenje paralela, objašnjavanje, rekao je da ne mogu praviti izuzetke, da je to tako.
Inače, vrlo su korektna oba ova službenika, od kada sam u kontaktu sa GDS-om, ovo su jedini normalni kontakti koje sam ostvario. Čak je čovek pomogao i olakšao mi je dostavljanje dokumentacije. Eto, to je od prilike sažeta pričao o dešavanjima, opet kažem, detaljnije preko PP (naravno ili telefona).
  • 0

#16 ZoBu

ZoBu

    V.I.P. član

  • Members
  • 2,119 posts

Posted 01 February 2013 - 01:21

Da, još nešto. Ne mora se praviti nov spisak, već se stari može dopuniti. Kada se pojave dve osobe iz istog stana, samo mi je rečeno da obeležim ko je od njih vlasnik. Sve je to i meni pomalo nelogično, kako to računaju i šta žele time da postignu, videćemo uskoro, ali uradićemo i to. Posle svega, ovo je čini se najlakši deo posla. :)
  • 0

#17 drzivago

drzivago

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 20 February 2013 - 08:46

Im ali jos neka lamela.kao sto je 4 Z,"ZIRAFA",L3,da nema dovoljno stanara za skupstinu i da li su onda uspeli da je oforme na prethodno iznet nacin?
  • 0

#18 Pantici

Pantici

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • Location6L

Posted 11 April 2013 - 14:56

Meni su prihvatili zahtev u Opstini sa potpisima vecine useljenih stanara, ali nista nece da urade bez saglasnosti GDS za ostale stanove koji nisu useljeni...
  • 0

#19 ivancosic

ivancosic

    V.I.P. član

  • Administrators
  • 1,609 posts
  • Location4J L3

Posted 11 April 2013 - 23:49

Pa GDS jedva čeka da formirate skupštine, kontaktiraj ih odmah
  • 0

#20 stivisa1

stivisa1

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 2 posts

Posted 01 May 2013 - 14:23

1.Trenutno stanujem u zgradi koja ima tri ulaza. Svaki ulaz za sebe ima 14 stanova povezan hodnikom i dvorisnim prostorm!
Postoji i skupstina za citavu zgradu, ali i ne za svaki ulaz posebno!
Posto su vidni nedostaci u odrzavanju i rukovodjenju zgradom ili ulazom, dali je moguce osnovati skupstinu stanara ulaza npr.br.1 kojem pripadamo mi koji isto zelimo, ustaviri svi ili vecina koja pripada tom ulazu, a u isto vreme zeli da se odvoji od drugih ulaza jer su nezavisni!

2. U gore pomenutoj zgradi stanujem vec neku godinu dana sam i vodim se kao clan porodice a ne kao podstanar , dok vlasnik stana zivi na selu vec neku deceniju i ne moze da dodje kada je to potrebno da izvrsi svoje obaveze jer je sprecen bolescu.
Sve obaveze izvrsavam ja! I naravno prisustvujem skupstini stanara bez pisanog ovlascenja!
a) Koja su tu moja prava?
B) Dali ja imam pravo kao clan porodice da potpisujem odluke i glasam na sastancima!
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users