Saveti

Do Skupštine zgrade u 9 koraka

Autor vladatm

IMG_2234Ovaj post će vas korak po korak voditi kroz proceduru formiranja Skupštine zgrade, uz prateću dokumentaciju. Pratite korake redom, jer su vremenski određeni. Dosta toga treba da se uradi, ali sve se jednostavno završava.

1. Poziv na Konstitutivnu skupštinu

Neko od entuzijastičnih stanara treba da pripremi i odštampa poziv za okupljanje komšija iz zgrade, kao što je prikazano na sledećem linku http://www.stepa.rs/forum/download/file.php?id=471. Poziv treba da bude istaknut na više uočljivih mesta, npr. ulaznim vratima u zgradu, drugim vratima, oglasnoj tabli…

Jako je bitno prisustvo što većeg broja vlasnika stanova, poslovnog prostora ili ovlašćenih lica. Potrebno je prisustvo 50 % + jednog stanara na sastanak. Dosadašnja praksa pokazuje da osoba koja pozove na konstitutivnu sednicu, tj. preuzme inicijativu, na kraju i bude predsednik Skupštine.

2. Konstitutivna sednica

Konstitutivna skupština treba načelno da ispoštuje određenu proceduru i da ima određene stavke na dnevnom redu : konstituisanje skupštine, izbor predsednika (potpredsednik i blagajnik su opcije), izradu pečata i izbor agencije za održavanje zgrade. Po potrebi se mogu dodati još stavki na dnevnom redu ali ovo je neophodno.

Fajl na sledećem linku http://www.stepa.rs/forum/download/file.php?id=474 predstavlja šablonski zapisnik sa sednice. Pre nego što krenete na skupštinu, dodajte podatke skupštine i štampajte isti u tri primerka. Zapisnik treba da potpišu vlasnici stanova, ili u njihovo ime ovlašćene osobe (ovlašćenje se nalazi u okviru prikačenog primera zapisnika).

Procedura formiranja Skupštine ima svoje administrativne troškove, o kojima treba upoznati stanare i prikupiti novac. Procena je nekih 3500 dinara, ali višak prikupljenih sredstava može ostati u budžetu zgrade.

Još jedna korisna stvar koju bi trebalo uraditi, jeste da se napravi baza stanara, sa brojevima telefona i email adresama za dalju redovnu komunikaciju, razmenu iskustava, primedbi i slično.

8381172586_70e788babf_c

Lokacija Infostana i brojevi gradskog prevoza

3. Infostan

Na šalterima Infostana preuzima se spisak useljenih stanova i njihovi vlasnici. Samo je potrebno napomenuti da vam je isti potreban za potrebe formiranja skupštine stanara.

Dokument iz Infostana služi za upoređivanje spiska stanara koji su dali potpis na konstitutivnoj skupštini, budući da se u Opštini prebrojava, da se utvrdi da li je bila prisutna većina.

Ukoliko je zgrada delimično useljena, GDS obezbeđuje ostatak saglasnosti za formiranje Skupštine.

4. Opština

U opštini, odnosno Uslužnom centru  (ulaz sa desne bočne strane opštine) su potrebna tri zapisnika konstitutivne skupštine (sa potpisima), iščitana lična karta (ili kopirana) i to u dva primerka (trebaće vam jedna za Poresku upravu), i listu iz Infostana.
Uslužni centar radi svakog radnog dana od 7:30 do 16:30 i subotom od 9:00 do 12:00. Najmanje gužve su ujutro, odmah po otvaranju.

Posle predaje dokumenata dva vam se vraćaju (sa delovodnim pečatom). Dok se obrađuju dokumenta, na šalteru banke treba izvršiti uplatu (par stotina dinara) i sa uplatnicom pokupiti dokumenta i čekati administrativnu obradu. Ovo može potrajati par dana ili par nedelja.

5. Pečat

Posle Opštine, sledeći je pečatorezac. Tamo se ostavlja jedan primerak zapisnika. Na osnovu toga, istog dana, izrađuje se pečat kružnog oblika, sa detaljima naziva skupštine stanara. Iznos troška je od 1500 do 2000 dinara. Obavezno sačuvajte račun na ime skupštine (nikad se ne zna).

Nakon izrađenog pečata, može da se sprovede primopredaja zgrade sa GDS-om. Zahtev (http://www.stepa.rs/forum/download/file.php?id=475) se predaje na recepciji Direkcije ili pute e-maila office@gds.rs i milorad.lucic@gds.rs. Milorad Lučić je zadužen za primopredaju.

IMG_23596. Opština – nastavak

Administrativna obrada u Opštini može trajati par dana ili par nedelja.  Provera statusa može se pratiti lično, odlaskom u sobu 15 (gde će vam tražiti delovodni broj, pod kojim je predmet zaveden, kako bi proverili status) ili telefonom :  011 2441071, lokal 115. Glavna za skupštine stanara je Tanja. I tada će vam zatražiti delovodni broj pod kojim je predmet zaveden.

Ukoliko u bilo kom slučaju ne postoji većina stanara (nije useljena zgrada i sl.),  insistirajte da se postupak svakako sprovede. Tada odobrenje daje načelnica odseka, svojim potpisom i nastavlja se dalje sa obradom predmeta.

Kada se predmet obradi , može se lično preuzeti rešenje. Ukoliko se rešenje ne podigne u roku od mesec dana, šalje se preporučenim pismom predsedniku skupštine stanara

7.  Matični broj

Sa rešenjem iz Opštine, nastavlja se u u Gradski zavod za statistiku i informatiku, Tiršova 1.  Tamo je potrebno poneti pečat, kopiju rešenja (koja će trebati i za Poresku upravu) i original na uvid. Izdavanje matičnog broja je besplatno.

8. Poreska uprava

Sa rešenjem iz Gradskog zavoda za statistiku i informatiku i ostalom dotadašnjom dokumentacijom, ide se do Poreske uprave, četvrti sprat, soba 402, gde se prijavljuje PIB za Skupštinu zgrade. Popunjavaju se dva dokumenta (https://www.dropbox.com/s/2wtwvo40ydinto6/SKonika%20Sal13012211210.pdf, https://www.dropbox.com/s/9z3dee415i1fg42/SKonika%20Sal13012211211.pdf), overavaju se i kroz par dana PIB će biti gotov čime je praktično završen pravni deo oko Skupštine zgrade

9. Račun u banci

Poreska uprava zahteva i otvaranje računa u banci, kao i godišnje popunjavanje PEP obrazaca za neprofitna društva, koja se predaju krajem februara ili početkom marta.

Potrebna dokumentacija za otvaranje računa zavisi od banke do banke. U svakom slučaju, pečat i svu dokumentaciju, i još po neku kopiju, predsednik Skupštine zgrade bi trebalo, za svaki slučaj, da nosi kad god odlazi u neku državnu instituciju.

 

Tekst priredio Vlada85

O autoru

vladatm

Komentari

Ostavite komentar